Comisia de analiză tehnică

 

Temei legal:

  • Hotărârea de Guvern nr.445/2009 privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, act normativ care transpune în legislaţia românească, aplicarea prevederilor Directivei 85/337/CCE (Directiva EIA);
  • Ordinul Ministrului Mediului şi Pădurilor, Ministrului Administraţiei şi Internelor, Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului nr.135/76/84/1284/2010, privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private.

Ordinul prefectului:

  • Nr. 79/15.02.2010, privind constituirea Comisiei de Analiză Tehnică la nivelul judeţului Olt, pentru evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului.

Principalele atribuţii:

  • Participă la procedura de evaluare a impactului asupra mediului şi/sau la procedura de evaluare adecvată  pentru toate etapele de procedură prevăzute în legislaţia în vigoare, respectiv: etapa de încadrare a proiectului în procedura de evaluare a impactului asupra mediului şi /sau la procedura de evaluare adecvată,  etapa de definire a domeniului evaluării şi de realizare a raportului privind impactul asupra mediului, etapa de analiză a calităţii raportului privind  impactul  asupra mediului, etapa studiului de evaluare adecvată, etapa soluţiilor alternative, etapa măsurilor compensatorii, atunci când nu există soluţii alternative şi când impactul negativ persistă;
  • Participă la procesul de luare a deciziilor privind emitere/respingerea motivată a acordurilor  de mediu pentru proiectele de investiţii aferente activităţilor/instalaţiilor cu impact semnificativ asupra mediului;
  • Evaluează şi propune modificări şi/sau completări ale documentaţiilor supuse analizei;
  • Solicită completări din perspectiva cerinţelor specifice pentru domeniile relevante ale proiectului supus analizei;
  • Poate solicita, după caz, expertizarea raportului privind impactul asupra mediului şi /sau a studiului de evaluarea adecvată, a soluţiilor alternative, a măsurilor compensatorii, atunci când nu există soluţii alternative şi când impactul negativ persistă, de către unităţi specializate, persoane fizice sau juridice atestate în acest scop;
  • Participă la şedinţele de dezbatere publică, după caz, la solicitarea preşedintelui CAT;
  • Analizează evaluarea propunerilor publicului, realizată de titularul proiectului;
  • Propune, prin consens, recomandarea privind decizia finală.

Membrii comisiei sunt reprezentanţii următoarelor instituţii:

  • Compartimentul de Control şi Inspecţie pentru Calitatea Lucrărilor în Construcţii Olt
  • C.N. CFR S.A. – Regionala Craiova, Sector Olt
  • C.N. Administraţia Porturilor Dunării Fluviale – S.A. România, Giurgiu
  • Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare R.A. Sucursala Dunăre – Olt
  • Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Olt
  • S.C. Compania de Apă Olt S.A.
  • S.C. IGO S.A. Caracal
  • S.C. Aquatrans S.A. Balş
  • Serviciul alimentare cu apă şi canalizare, Primăria Corabia
  • Distrigaz Sud Reţele S.R.L.
  • Centrul Telecomunicaţii Olt
  • CEZ Vânzare S.A. – Direcţia Vânzări Regionale Dolj
  • CEZ Distribuţie S.A. – Regiunea Est Exploatare şi Mentenanţă MT-JT